Psykologisk behandling af søvnløshed

Psykologisk behandling af søvnløshed

Behandlinger
Ring 60 74 60 62

Klinik tider – Jeg holder FERIE uge 29-30-31

Mandag – Torsdag 8:00 – 17:00
Fredag 8:00 – 15:00

 60 74 60 62

Kontakt mig, hvis du lider af et søvnproblem, som du gerne vil af med

Sover du dårligt eller for lidt? Har det varet længere end en måned? Den mest effektive metode til at komme af med vedvarende søvnløshed hedder Kognitiv Adfærdsterapi for Søvnløshed (CBTi). Forskningen viser, at metoden kan hjælpe de fleste til en bedre søvn – uden brug af medicin.
Det er en psykologisk behandlingsmetode, hvor psykologen guider klienten igennem en række psykologiske og adfærdsmæssige ændringer, der fører til bedre søvn. Fokus ligger på at tackle de faktorer, der bidrager til den vedvarende søvnløshed:

  • Indlært vågenhed/urolighed aflæres
  • Uhensigtsmæssige vaner, som klienten har udviklet i et forsøg på at opnå bedre søvn, identificeres og fjernes
  • Søvnrelateret bekymring reduceres

Psykolog i Viborg

Jeg har indrettet en behagelig psykologklinik, der tilbyder gode rammer for samtaler. Klinikken ligger oppe på tredje sal i Sundhedshuset Toldboden i Viborg. Der er et dejligt lysindfald og udsigt til himmel og trætoppe. Klinikken er let tilgængelig. Der er gratis parkering på adressen, og Viborgs rutebilstation og banegård ligger inden for 2 minutters gang fra min klinik. Der er elevator samt kørestolsvenlige toiletter i bygningen.

Peter Askou Jakobsen
Peter Askou JakobsenPsykolog

Mød din psykolog

I mit arbejde trækker jeg på flere forskellige psykologiske metoder og anvender dem efter behov. Alle mennesker er forskellige, og vi kommer til at gøre tingene på en måde, der passer til dig.
Jeg har et godt øje for de processer, der skal til for at hjælpe, og jeg sørger for, at der bliver skabt et ”rum”, der giver gode muligheder for udvikling.
Eksempler:
Kognitiv terapi, Humanistisk psykologi, Eksistentialistisk psykologi, Systemisk psykologi, Psykodynamisk psykologi, Mindfulness.

Udtalelser

“Det var en lettelse at få nogle redskaber, som fungerede ift. at komme søvnløsheden – og ikke mindst frustrationerne omkring denne – til livs.”
Freia, 29

“Jeg er kureret. Frygten for ikke at kunne sove er væk. Det var rart, at ansvaret for min søvn blev lagt i hænderne på en ekspert.”

Stig, 52
“Tak for forløbet. Jeg tænker ikke længere så meget over min søvn – og sover både bedre og længere nu.”
Maja, 19

Skriv til mig

Du er velkommen til at sende mig en mail
Udfyld blot nedenstående felter