Psykologisk behandling af søvnløshed

Sover du dårligt eller for lidt? Har det varet længere end en måned? Den mest effektive metode til at komme af med vedvarende søvnløshed hedder Kognitiv Adfærdsterapi for Søvnløshed (CBTi). Forskningen viser, at metoden kan hjælpe de fleste til en bedre søvn – uden brug af medicin.
Det er en psykologisk behandlingsmetode, hvor psykologen guider klienten igennem en række psykologiske og adfærdsmæssige ændringer, der fører til bedre søvn. Fokus ligger på at tackle de faktorer, der bidrager til den vedvarende søvnløshed:

  • Indlært vågenhed/urolighed aflæres
  • Uhensigtsmæssige vaner, som klienten har udviklet i et forsøg på at opnå bedre søvn, identificeres og fjernes
  • Søvnrelateret bekymring reduceres

Kontakt mig, hvis du lider af et søvnproblem, som du gerne vil af med.
Læs mere her   »

Psykolog i Viborg

Jeg har indrettet en behagelig psykologklinik, der tilbyder gode rammer for samtaler. Klinikken ligger oppe på tredje sal i Sundhedshuset Toldboden i Viborg. Der er et dejligt lysindfald og udsigt til himmel og trætoppe.
Klinikken er let tilgængelig. Der er gratis parkering på adressen, og Viborgs rutebilstation og banegård ligger inden for 2 minutters gang fra min klinik. Der er elevator samt kørestolsvenlige toiletter i bygningen.